Tradycyjne już dzięki
Teraz coś ode mnie, żeby nie być tylko biorcą:
- szczeliny spustowe sobie sprawdź, jak są zatkane konserwacją zewnętrzną lub wewnętrzną to zrobi się wanna i mogiła
(dawno temu m.in. z tego powodu musiałem wymieniać progi w 7 letniej megance)
- gaz założyłem choć jeżdżę mało, jak planujesz trzymać długo to i tak się zwróci
(korzystam z AutoMix Skrzyszów - zgazowałem tam już łącznie 4 auta - moje i żony)
- nawigacji nie mam mimo wersji Prestige - jak trzeba korzystam z komórki - jest zawsze aktualna
- zabezpieczenie antykradzieżowe - najlepsze wg mnie to mechaniczne typu niedźwiedź lock oraz blokada elektroniczna na szynie CAN
(sam je sobie założyłem, bo wychodzi dużo taniej i lepiej - bo nietypowo ukryte)
Etui pomaga na tzw. walizkę, ale chyba lepiej wyłączać pilota - opis w instrukcji.
Ostatnio kradną na gameboy'a - tu etui czy wyłączanie pilota nie pomoże - blokada CAN nadal chroni.
Znalazłoby się jeszcze parę tematów, ale coś trzeba zostawić na rozmowy przy kawie
Konserwacja podwozia Corolli
Re: Konserwacja podwozia Corolli
No co do gazu to tak samo:
Aktualnie córka ma gaz w Corsie od Krystiana czyli z AutoMix z Krzyszowa. Ja też wcześniej u niego gazowałem autka, a nawet w czasach gdy miał warsztat w poprzednim starym miejscu i robił samochody osobiście. Teraz wyrósł na duża firmę i jest trochę dalej od klienta, a właściwie firma przerobiła mu się w małą fabryczkę i mniej starają się o szczegóły. Dla siebie wybrałem sobie firmę Silesia Cars z Katowic i taką instalację opisaną tu na forum LPG ( jest to relacja z instalacji ) https://lpg-forum.pl/topic74533.html?fo ... 3d82d70a8c no ale jej jeszcze nie zrobiłem. AutoMix stosuje chyba już wszędzie w instalacjach dotrysk benzyny bo nawet w Corsie córy zrobili, tymczasem Silesia koncertuje się bardziej na dokładnym wysterowaniu instalacji gazowej. No ale to jak zrobię to porównam.
Ta blokada elektroniczna na szynie CAN to wydaje się ciekawe rozwiązanie
Aktualnie córka ma gaz w Corsie od Krystiana czyli z AutoMix z Krzyszowa. Ja też wcześniej u niego gazowałem autka, a nawet w czasach gdy miał warsztat w poprzednim starym miejscu i robił samochody osobiście. Teraz wyrósł na duża firmę i jest trochę dalej od klienta, a właściwie firma przerobiła mu się w małą fabryczkę i mniej starają się o szczegóły. Dla siebie wybrałem sobie firmę Silesia Cars z Katowic i taką instalację opisaną tu na forum LPG ( jest to relacja z instalacji ) https://lpg-forum.pl/topic74533.html?fo ... 3d82d70a8c no ale jej jeszcze nie zrobiłem. AutoMix stosuje chyba już wszędzie w instalacjach dotrysk benzyny bo nawet w Corsie córy zrobili, tymczasem Silesia koncertuje się bardziej na dokładnym wysterowaniu instalacji gazowej. No ale to jak zrobię to porównam.
Ta blokada elektroniczna na szynie CAN to wydaje się ciekawe rozwiązanie
________________________________________
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Re: Konserwacja podwozia Corolli
Z gazem to racja, to już takie małe korpo - ale mimo wszystko na razie u mnie się sprawdza.
A jeśli chodzi o blokadę na szynie CAN to założyłem również do samochodu żony.
Rok działa w obydwu autach - 100% OK.
Dwa miesiące ogarniałem temat, ale było warto.
Jak chcesz to rzuć sobie okiem na filmiki i artykuły: SEO CAN Blue.
Są inne, ale wg mnie ten jest najlepszy.
Nie kupuj z linków, ceny z kosmosu - można kupić duuużo taniej
Zerknąłem też na posty o etui na keyless.
Nasze piloty też da się wyłączyć - nie chodzi o dezaktywację keyless w menu, tylko o wyłączenie samego pilota (wspominałem o tym).
Naciskasz i trzymasz przycisk ZAMKNIJ na pilocie, po czym wciskasz dwa razy OTWÓRZ (i puszczasz Zamknij).
Dioda pilota zamiga parę razy - kluczyk zdeaktywowany.
Otwarcie samochodu możliwe jedynie przyciskiem OTWÓRZ (przy okazji ponownie keyless się aktywuje w pilocie).
Nawet jeśli nie będziesz tego używał zamiast etui (choć moim zdaniem jest to pewniejsze) to warto o tym pamiętać
- ja mam drugi pilot zawsze zdeaktywowany - bezpieczeństwo plus zerowe zużycie baterii, a bez tego pilot padnie leżąc w szufladzie, bo nadaje.
Może to wiesz a jeśli nie - może Ci się przyda
A jeśli chodzi o blokadę na szynie CAN to założyłem również do samochodu żony.
Rok działa w obydwu autach - 100% OK.
Dwa miesiące ogarniałem temat, ale było warto.
Jak chcesz to rzuć sobie okiem na filmiki i artykuły: SEO CAN Blue.
Są inne, ale wg mnie ten jest najlepszy.
Nie kupuj z linków, ceny z kosmosu - można kupić duuużo taniej
Zerknąłem też na posty o etui na keyless.
Nasze piloty też da się wyłączyć - nie chodzi o dezaktywację keyless w menu, tylko o wyłączenie samego pilota (wspominałem o tym).
Naciskasz i trzymasz przycisk ZAMKNIJ na pilocie, po czym wciskasz dwa razy OTWÓRZ (i puszczasz Zamknij).
Dioda pilota zamiga parę razy - kluczyk zdeaktywowany.
Otwarcie samochodu możliwe jedynie przyciskiem OTWÓRZ (przy okazji ponownie keyless się aktywuje w pilocie).
Nawet jeśli nie będziesz tego używał zamiast etui (choć moim zdaniem jest to pewniejsze) to warto o tym pamiętać
- ja mam drugi pilot zawsze zdeaktywowany - bezpieczeństwo plus zerowe zużycie baterii, a bez tego pilot padnie leżąc w szufladzie, bo nadaje.
Może to wiesz a jeśli nie - może Ci się przyda
Re: Konserwacja podwozia Corolli
No może i prostsze jest klikanie po pilocie niż jego chowanie do etui - chociaż chowanie to już jest u mnie takie automatyczne, ale gorzej nieraz z wyciągnięciem go:) Zmobilizuję się i poćwiczę to dezaktywowanie pilota. Jednak elektroniczna blokada na szynie CAN wydaje się bardziej konkretnym zabezpieczeniem.
Gdyby jednak tak się zdarzyło i niedobry złodziej ukradł mi samochód to proszę go aby mi go nie oddawał z zarżniętym silnikiem, przesuniętym zawieszeniem i ogólnie poobijany. Będę wolał się zmobilizować, dołożyć do autocasco i kupić nowy
Co do gazu z AutoMix to też Ci tak zrobili, że masz ustawiony dotrysk benzyny ?. No może jest to i funkcja, która w pewien sposób ma ochraniać wtryski i głowicę ale z drugiej strony jest to też pójście na łatwiznę przez montażystę, a autko bierze przez ten dotrysk więcej benzyny.
Heh myślę nad tą blokadą na szynie CAN.
Gdyby jednak tak się zdarzyło i niedobry złodziej ukradł mi samochód to proszę go aby mi go nie oddawał z zarżniętym silnikiem, przesuniętym zawieszeniem i ogólnie poobijany. Będę wolał się zmobilizować, dołożyć do autocasco i kupić nowy
Co do gazu z AutoMix to też Ci tak zrobili, że masz ustawiony dotrysk benzyny ?. No może jest to i funkcja, która w pewien sposób ma ochraniać wtryski i głowicę ale z drugiej strony jest to też pójście na łatwiznę przez montażystę, a autko bierze przez ten dotrysk więcej benzyny.
Heh myślę nad tą blokadą na szynie CAN.
________________________________________
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Re: Konserwacja podwozia Corolli
Mam dotrysk (chłodzenie, ochrona wrażliwych podobno gniazd zaworowych), ale wystrojony tak, że w normalnej jeździe go nie ma.
Od maja do września (kiedy przełącza na gaz po paru sekundach), wskazówka poziomu paliwa praktycznie mi nie drgnęła.
Ten dotrysk włącza się tylko jeśli silnik dostaje w kość (tak mi to Krystian tłumaczył i wygląda na to, że tak jest).
Jak ukradną to racja, że może i lepiej, by nie oddali a potem iść ścieżką autocasco (choć nie zawsze od razu i bez oporów płacą).
Ja jednak przywiązuję się do auta, coś też doinwestowuję - więc lepiej, żeby nie ukradli - stąd m.in. blokada CAN.
Gdybyś miał jakieś pytania w tej sprawie, to mogę co nieco doradzić na bazie własnych doświadczeń
Od maja do września (kiedy przełącza na gaz po paru sekundach), wskazówka poziomu paliwa praktycznie mi nie drgnęła.
Ten dotrysk włącza się tylko jeśli silnik dostaje w kość (tak mi to Krystian tłumaczył i wygląda na to, że tak jest).
Jak ukradną to racja, że może i lepiej, by nie oddali a potem iść ścieżką autocasco (choć nie zawsze od razu i bez oporów płacą).
Ja jednak przywiązuję się do auta, coś też doinwestowuję - więc lepiej, żeby nie ukradli - stąd m.in. blokada CAN.
Gdybyś miał jakieś pytania w tej sprawie, to mogę co nieco doradzić na bazie własnych doświadczeń
Re: Konserwacja podwozia Corolli
Wyczytałem, że ta blokada na CAN jest również w wersji obsługiwanej przez apkę ze smartfona.
Muszę na tym pomyśleć, ale to i tak muszę znaleźć kogoś kto by mi to zainstalował, bo sam się za takie cudo nie wezmę
Muszę na tym pomyśleć, ale to i tak muszę znaleźć kogoś kto by mi to zainstalował, bo sam się za takie cudo nie wezmę
________________________________________
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Mój sterownik verbomat
Kocioł Kielar ECO2 35/25 kw
Powierzchnia użytkowa budynku 308 m2
Powierzchnia ogrzewana 240m2 z kotłownią
Zestawienia oraz bieżące statystyki spalania
Re: Konserwacja podwozia Corolli
O swoich doświadczeniach z firmą montażową, z własnym montażem, współpracą z producentem, zmianach programu, zakupem drugiego SEO dla żony, montażem itd. nie mogę tu pisać. Te informacje nie powinny być upowszechniane - każdy kto pozna temat bliżej wie, że to fundamentalny składnik bezpieczeństwa.
Jak chcesz to możemy pogadać na żywo - zadzwoń lub podjedź, kawa wciąż aktualna
Napisz to wyślę Ci numer telefonu na priv.
Jak chcesz to możemy pogadać na żywo - zadzwoń lub podjedź, kawa wciąż aktualna
Napisz to wyślę Ci numer telefonu na priv.